7.29.2009

Takziah

Firman Allah SWT yang bermaksud,

"Tiap-tiap umat mempunyai batas waktu (ajal), maka apabila telah datang waktunya (ajalnya) mereka tidak dapat mengundurkannya barang sesaat pun dan tidak dapat (pula) mencepatkannya. " (Surah Al-A'raaf, ayat 34).

Mendengar berita kematian dengan penuh keinsafan adalah sebahagian daripada cara untuk mengingati Allah. Khabar yang mengandungi kisah kebesaran dan kekuasaan Allah.

Buat kak emi dan keluarga, salam takziah dari nurul di kejauhan..Kehilangan seorang ibu yang amat dikasihi memang menyakitkan.. Kita mempunyai nasib yang serupa.. cuma kak emi baru merasainya.. dan mungkin masih terngiang-ngiang mendengar suara arwah ibunya.. semoga kak emi sekeluarga sabar dan tabah dengan dugaan dariNya.Dan mudah-mudahan Allah memberi rahmatNya kepada beliau.

Kematian akan ditangisi dan diratapi. Namun kasih-sayang Allah melewati cinta sesama manusia. Jika itu yang terbaik buat mereka, kita doakan agar Allah menempatkan mereka di syurga FIRDAUS.Semoga kita semua tergolong dalam golongan orang yang mendapat perlindungan- Nya selalu. Amin.

(Nurul: Kenangan lama segar kembali..Alfatihah buat semua yang telah tiada...
JazaKallaH kerana suDi berKunjunG ke TeraTak saYe..seMoGa meNdaPat manFaat BersaMa Dan berKeKalan UkhWah InI heNdaknYa,insyALLAH(^ _ ^)

nurul falah

No comments: