9.05.2008

TiBa-Tiba

Photobucket
kenapa ya? tiba-tiba hati terasa pilu.. terasa kehilangan yang amat sangat. padahal tiada apa yang berlaku.. teringat diri yang tidak sempurna lagi akhlaknya.. teringat amal ibadah yang sering dilakukan tanpa sepenuh jiwa.. teringat batas-batas pergaulan yang kadang-kadang tanpa niat atau dengan niat dilanggari sebegitu tanpa rasa bersalah..entahlah..

tiba-tiba terasa diri rugi yang amat sangat.. mensia-siakan rezeki dan nikmat yang ada di depan mata.. bukan tidak mensyukuri.. cuma kadang-kadang diri leka dengan keindahan dunia yang hanya sementara.. Ya Allah teguhkanlah imanku.. kuatkan semangatku.. dan janglah Kau tarik balik nikmat Hidayah yang Engkau berikan.. Amin.. semoga diri lebih diberi peringatan dan dikelilingi dengan sahabat yang sudi menegur kesalahan dan bersama berusaha menambah kebajikan.. Amin..


Cinta


rama-rama


wanita solehah 2

3 comments:

Yok Borak!!! said...

Assalamualaikum???? tuan blog salam perkenalan harap sudi2kan la diri singgah di blog saya, saya ingin cari teman2 blog utk memeriahkan lagi blog saya...saya baru didunia blog ni harap dapat beri komen dan tunjuk ajar :D

http://yokborak.blogspot.com

nurul falah said...

alhamdulillah.. salam perkenalan yok borak... bertambah seorang lagi kenalan nurulfalah dalam alam maya ini.. selamat datang ke dunia blogger..

Yok Borak!!! said...

mekacih nurul falah :)