6.05.2010

cuti+Kahwin+jodoh

Assalamualaikum.. cuti sekolah bermula lagi.. bermakna, riuhlah rumah dengan suara anak-anak, jerih ibu yg penat mengemas dan memasak dan senyum bapa yg asyik menonton aksi anak-anaknya.. maka, inilah peluang yang perlu direbut oleh ibu bapa untuk memainkan peranan mereka sepenuhnya tanpa diganggu waktu persekolahan. penuhilah masa dua minggu ini secukupnya untuk memupuk sekurang-kurangnya nilai menghargai dalam diri anak-anak mereka..

buat anak-anak didik yang sibuk menghitung hari untuk menduduki peperiksaan awam,gunakan masa ini dengan sebaiknya untuk mengulang kembali ilmu yang telah dipelajari dan mengukuhkan kemahiran yang ada agar lebih pakar dan arif.. doaku agar semua berjaya atas usaha masing-masing.. semakin kuat anda berusaha, semakin laju angin kecemerlangan menuju diri anda.. =)

banyak sebenarnya isu yang ingin diperkatakan disini, setelah hampir beberapa bulan tidak mengetuk keyboard untuk sesuatu yang paling disukai suatu ketika dahulu.. tapi disebabkan kekangan yang melanda, menyebabkan hobi ini terpaksa diperlahankan dan kadang-kadang diketepikan untuk sesuatu yang lebih penting.. maaf ya wahai diri, kerana tidak dapat melayan kerenah dan kesukaanmu.. rakan-rakn rapt blogger juga nmpkny sudah mula memperlahankan aktiviti masing-masing.. kita serupa, wahai kawan=)

bagi yang ingin melangsungkan perkahwinan cuti sekolah ni, di sini ku sampaikan ucapan tahniah.. yang jauh,ku titipkan doa dan yang dekat insyaAllah akan diusahakan untuk menjenguk..
1) Hamidah dan pasangan(Rengit-12Jun)
2)Lutfi dan pasangan (Api-api-12Jun)
3) Liyana Daud dan pasangan (KL)
4) Liyana Marzuki dan pasangan (Perak)
5) Kak Faridah Sapiee dan Abang Izzat (Sarawak)
6) Kak Nurul Wahida ZainulAbidin dan pasangan (BBU)
7) Kak Hanizah Misbah dan pasangan (Larkin)
dan ramai lagi..
semoga kalian semua kekal bahagia bersama pasangan dan hidup dalam keredhaan dan rahmat Allah sentiasa...


hmmm, bila pergi ke majlis kahwin,satu soalan popular yang bagaikan telah diskripkan akan dilontarkan.. za, ble lagi turn kamu?
maka,jawapannya juga telah lama disiapkan.. mmm, da bersedia, tunggu orang masuk meminang je.. tapi calonnya pun belum tentu lagi.. memilihkah? huhu semoga jodohku adalah terbaik buatkan, melengkapi kekuranganku dan kelebihanku melengkapi kekurangannya dan penyatuan kami menjadikan hidup keduanya lebih bermakna dan cemerlang=)

opss kesempatan ini juga ingin ingatkan anak-anak didik yang akan belajar bersama saya untuk kelas tambahan cuti sekolah agar bersedia.. kita akan bincangkan bentuk soalan math spm yang kerap keluar dan kaedah terbaik untuk mendapat markah penuh bagi setiap soalan.. nanti datang ya...=)

buat semua rakan-rakan, selamat bercuti.. dan jika ada kelas macamsaya ini,anggaplah ini amanah dan amal jariah untuk memberatkan amal di akhirat kelak.. amin..


JazaKallaH kerana suDi berKunjunG ke TeraTak saYe..seMoGa meNdaPat manFaat BersaMa Dan berKeKalan UkhWah InI heNdaknYa,insyALLAH(^ _ ^)
nurul falah

No comments: